{"id":13640,"date":"2022-09-21T09:10:00","date_gmt":"2022-09-21T07:10:00","guid":{"rendered":"https:\/\/www.fornellconsultors.com\/?p=13640"},"modified":"2022-09-21T09:10:00","modified_gmt":"2022-09-21T07:10:00","slug":"irpf-retribucions-funcionaris","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/www.fornellconsultors.com\/ca\/irpf-retribucions-funcionaris\/","title":{"rendered":"Nou: IRPF retribucions funcionaris, per sent\u00e8ncia"},"content":{"rendered":"<p>En relaci\u00f3 amb la imputaci\u00f3 a l&#8217;IRPF de les quantitats percebudes per un funcionari municipal corresponents a les hores extraordin\u00e0ries reconegudes mitjan\u00e7ant sent\u00e8ncia, la DGT assenyala que s&#8217;han d&#8217;imputar al per\u00edode impositiu en qu\u00e8 la resoluci\u00f3 judicial adquireixi fermesa.<\/p>\n<p>Per aix\u00f2, el contribuent ha de presentar una autoliquidaci\u00f3 complement\u00e0ria, sense sanci\u00f3 ni interessos de demora ni cap rec\u00e0rrec.<\/p>\n<p>Indica el consultant (funcionari de l&#8217;Ajuntament de Granada) que a la n\u00f2mina de novembre de 2021 ha percebut el pagament d&#8217;hores extres dels anys 2018, 2019 i 2020. El pagament \u00e9s conseq\u00fc\u00e8ncia d&#8217;una sent\u00e8ncia a favor d&#8217;un jutjat contenci\u00f3s -administratiu, en qu\u00e8 es condemna a l&#8217;Ajuntament al pagament d&#8217;endarreriments d&#8217;hores extres que li devia.<\/p>\n<p>Des de la qualificaci\u00f3 com a rendiments del treball que, d&#8217;acord amb el que disposa l&#8217;article 17.1 de la Llei 35\/2006, de 28 de novembre, de l&#8217;impost sobre la renda de les persones f\u00edsiques i de modificaci\u00f3 parcial de les lleis dels impostos sobre societats , sobre la Renda de no Residents i sobre el Patrimoni, publicada al BOE del dia 29\u2014 <strong>procedeix atorgar als endarreriments per hores extres<\/strong> objecte de consulta, per determinar sobre la seva imputaci\u00f3 temporal cal acudir a l&#8217;article 14 de la Llei de l&#8217;Impost , article que a l&#8217;apartat 1 estableix com a regla general per als rendiments del treball la seva imputaci\u00f3 \u201cal per\u00edode impositiu en qu\u00e8 siguin exigibles pel seu perceptor\u201d.<\/p>\n<p>Ara b\u00e9, juntament amb aquesta regla general l&#8217;apartat 2 del mateix article inclou unes regles especials d&#8217;imputaci\u00f3 temporal, regles de les quals cal esmentar aqu\u00ed la recollida al par\u00e0graf b), on s&#8217;estableix el seg\u00fcent:<\/p>\n<p>\u00abQuan per circumst\u00e0ncies justificades no imputables al contribuent, els rendiments derivats del treball es percebin en per\u00edodes impositius diferents d&#8217;aquells en qu\u00e8 van ser exigibles, s&#8217;imputessin a aquests, practicant-se, si escau, autoliquidaci\u00f3 complement\u00e0ria, sense sanci\u00f3 ni interessos de demora ni rec\u00e0rrec algun. Quan concorrin les circumst\u00e0ncies previstes al par\u00e0graf a) anterior, els rendiments es consideren exigibles en el per\u00edode impositiu en qu\u00e8 la resoluci\u00f3 judicial adquireixi fermesa.<\/p>\n<p>L&#8217;autoliquidaci\u00f3 es presentar\u00e0 en el termini que intervingui entre la data en qu\u00e8 es percebin i el final de l&#8217;immediat seg\u00fcent termini de declaracions per l&#8217;impost\u201d.<\/p>\n<p>L&#8217;aplicaci\u00f3 de la normativa exposada al sup\u00f2sit plantejat ens porta a considerar que la imputaci\u00f3 dels rendiments analitzats la realitzar\u00e0 al per\u00edode impositiu respectiu de la seva exigibilitat, exigibilitat que vindr\u00e0 determinada pel moment en qu\u00e8 el perceptor en pugui reclamar el pagament, d&#8217;acord amb les normes o pactes existents. Aix\u00ed, en relaci\u00f3 amb les retribucions per les hores extres realitzades, cal deduir que l&#8217;exigibilitat del pagament es correspon amb els per\u00edodes impositius (2018, 2019 i 2020) en qu\u00e8 s&#8217;han realitzat les hores extraordin\u00e0ries que retribueixen, per la qual la imputaci\u00f3 correspondr\u00e0 a aquests per\u00edodes.<\/p>\n<p>Pel que fa al que assenyala el par\u00e0graf anterior, cal aclarir que la regla especial d&#8217;imputaci\u00f3 temporal de l&#8217;apartat 2:a) del mateix article 14 \u2014\u201cQuan no s&#8217;hagi satisfet la totalitat o part d&#8217;una renda, per trobar-se pendent de resoluci\u00f3 judicial la determinaci\u00f3 del dret a la seva percepci\u00f3 o la seva quantia, els imports no satisfets s&#8217;imputaran al per\u00edode impositiu en qu\u00e8 aquella adquireixi fermesa\u201d\u2014, no resulta operativa, ja que en aquest cas els rendiments del treball de les hores extres no depenien del reconeixement judicial, els rendiments es devien per l&#8217;ocupador i aix\u00ed ho havia reconegut aquest davant de la seva reclamaci\u00f3 pel consultant.<\/p>\n<p>Alhora, en percebre&#8217;s els rendiments en per\u00edodes impositius posteriors als de la seva exigibilitat, <strong>resultar\u00e0 operativa la regla especial d&#8217;imputaci\u00f3<\/strong> recollida a l&#8217;article 14.2.b) abans transcrita, \u00e9s a dir: imputaci\u00f3 als per\u00edodes d&#8217;exigibilitat\u2014se suposa com ja s&#8217;ha indicat que aquesta s&#8217;ha produ\u00eft el 2018, 2019 i 2020 amb la pr\u00e0ctica d&#8217;autoliquidacions complement\u00e0ries d&#8217;aquests per\u00edodes en els termes d&#8217;aquest article: \u201cL&#8217;autoliquidaci\u00f3 es presentar\u00e0 en el termini que hi ha entre la data en qu\u00e8 es percebin i el final de l&#8217;immediat seg\u00fcent termini de declaracions per l&#8217;impost\u201d.<\/p>\n<p>&nbsp;<\/p>\n<p>Font: El Dret Local<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"<p>En relaci\u00f3 amb la imputaci\u00f3 a l&#8217;IRPF de les quantitats percebudes per un funcionari municipal corresponents a les hores extraordin\u00e0ries reconegudes mitjan\u00e7ant sent\u00e8ncia, la DGT assenyala que s&#8217;han d&#8217;imputar al per\u00edode impositiu en qu\u00e8 la resoluci\u00f3 judicial adquireixi fermesa. Per aix\u00f2, el contribuent ha de presentar una autoliquidaci\u00f3 complement\u00e0ria, sense sanci\u00f3 ni interessos de demora&hellip;<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":13641,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[1137],"tags":[],"class_list":["post-13640","post","type-post","status-publish","format-standard","has-post-thumbnail","hentry","category-funcio-publica","category-1137","description-off"],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/www.fornellconsultors.com\/ca\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/13640","targetHints":{"allow":["GET"]}}],"collection":[{"href":"https:\/\/www.fornellconsultors.com\/ca\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/www.fornellconsultors.com\/ca\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.fornellconsultors.com\/ca\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.fornellconsultors.com\/ca\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=13640"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/www.fornellconsultors.com\/ca\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/13640\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":13643,"href":"https:\/\/www.fornellconsultors.com\/ca\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/13640\/revisions\/13643"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.fornellconsultors.com\/ca\/wp-json\/wp\/v2\/media\/13641"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/www.fornellconsultors.com\/ca\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=13640"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/www.fornellconsultors.com\/ca\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=13640"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/www.fornellconsultors.com\/ca\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=13640"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}